[Free] Notification, run application. Background. Foreground. Run other Thunkable app

Hi @hayatrajani

can you try this version with Sound property and deleteNotification?
com.KIO4_Notification.aix (18.2 KB)

Thanks a lot!

Dude, “sound property” option working only with “Notification signal”, but not working with “Notification AppInventor”. Even if I set sound to “false” it’s not working anyway, so I hear sound+vibration, but I need a silence. Can You fix that?

Does This Helps in Running app in Background

This app doesn’t work as Service. It can work “as” background but if Android needs memory close it.

So can you please share the blocks how to do that

With block ToBackground

I did it but doesn’t got any response may be i am doing wrong please show me some simple blocks

Hola, es posible que muestre más de una notificación?. He intentado pero solo la reemplaza. Gracias.

Hola @handres32 al principio construí una versión en donde salían todas las Notificaciones, pero la pantalla se llenaba con tantas, así que decidí que solo apareciera una Notificación.

Estimado Juan Antonio, usted tendrá aún esa versión que me pueda compartir?. Necesito notificar el estado de distintas ampolletas al momento de encenderlas, y que al momento de apagar alguna, borrar la notificación correspondiente, ojalá sea posible. Muchas gracias…

Hola @handres32, ahora estoy ocupado con otros proyectos por eso estoy un poco alejado de las extensiones.
Aquí voy a poner una nueva versión, con esta versión cada vez que se crea una Notificación, no borra a la anterior. Solo está realizado con el bloque de Notification… signal

Pero tiene un inconveniente importante, cuando pulsas las Notificaciones que han llegado, solo muestra la signal de la última, no muestra la Notificación correspondiente a la pulsada.

De todos modos, aquí pongo la extensión por si le interesa a alguien.

This is a new version of Notification extension, with this extension when you create a Notification doesn’t delete before one. You can get all Notifications.
Change is only in Notification … signal

But a problem: when you click over a received Notification, only get last Notification signal (not actual clicked Notification)

com.KIO4_Notificationv2.aix (17.8 KB)

You can try showing the number id (and the signal) of the notification in the response block.

ps:, thanks for the great extension, it’s the best one by far.

what the different between foreground and bacground?

Hi @manelek

What version of Android are you using?

Try this (Clock Interval = 4000)

back_fore

fore_back.aia (18.2 KB) [Build and Install (not emulation)]

Does this work for you?

¿aun esta funcionando?

when I do a to foreground i get the error