[Free] ActionBar Extension

Hi, I Having trouble while applying color in action bar colour bakground. Whenever i change the background colour of action bar and try to use my app in mobile it shows an error the app stop working and i have search many solutions but cannot find. Help me!

if you use it in companion enable “Development”.

What To Do with horizontal arrangement

blocks

image

I do not need search bar. I just want to create simple menu. (3 dot menu)

image

image

Hey dude, I have upload extension but Icon not visible, so how can i set it?
.ttf file already uploaded…

@JBpatel2727

To know how to use extensions and similar other things, have a look here :point_down:

http://ai2.appinventor.mit.edu/reference/other/extensions.html

what is the use of development option in it ?

Development has to be checked when you use the companion and unchecked when you export the apk

@Andres_Cotes Instale el sidebar y action bar pero me sale que el dispositivo no responde ! en el emulador sale mi contenido mas no la action bar ni la sidebar. Anteriormente trabajaba sin problemas.

Captura|690x317

Please delete my extension de your site sideBar have copyright you have work

I doesnt add button

Hola Andrés, estoy valorando comprar la extensión de pago, ¿en ella puedo alterar la disposición de la imagen? ¿Y puedo poner una imagen distinta por cada usuario?

En mi App cada usuario se loguea con Facebook y quiero poner en la imagen de usuario del sidebar la imagen extraída de Facebook con la API, hay alguna forma de hacerlo?

Si es así como podría hacerse?

Un saludo!

si puedo añadir esa característica la versión paga es abierta a añadir lo que los usuarios necesiten solo me enviar una imagen del resultado que esperas y yo la construyo

Gracias, te lo envío por privado?

si, puede enviala no hay problema

hallo i’m aditia novit, i want ask to you @Andres_Cotes . How to change text “screen” on the actionbar?

Thanks for this great work !!

When i click on the button menu (right), it’s open a submenu with “help”, “feedback” “contact”, it’s possible to open “help” in other screen ? Because when i click on 'help" it’s make nothing.

Thanks