Extension Paypal

Hola, tengo una aplicación bastante buena en el Google Play, la aplicación se llama Walking Money, la aplicación te permite ganar dinero por tan solo caminar, ha salido en la radio y varios periódicos, incluso el año pasado ganó un premio. El caso es que tiene muchas descargas, y los usuarios me piden que añada la opción de hacer pagos por Paypal, ya que actualmente los hago por “Payza”, el problema es que no existe una extensión para esto, por ello me gustaría saber si alguien podría hacer una extensión para hacer pagos por Paypal, o una API de Paypal.
También existe una herramienta en Paypal para hacer muchos pagos al mismo tiempo, “Pagos en serie”, pero aunque tenga una cuenta de empresa, Paypal no me lo quiere activar.

Muchas gracias y un saludo.

1 Like

Translation in English

Hello, I have a pretty good application in Google Play, the application is called Walking Money, the application allows you to earn money for just walking, has been on the radio and several newspapers, even last year won a prize. The fact is that it has a lot of downloads, and users ask me to add the option of making Paypal payments, since I currently do them for “Payza”, the problem is that there is no extension for this, so I would like to know if Someone could do an extension to make Paypal payments, or a Paypal API.
There is also a Paypal tool to make many payments at the same time, “Serial Payments”, but even if I have a company account, Paypal does not want to activate it.

Thank you very much and greetings

1 Like

what about using a webviewer? see also these suggestions from Peep

btw. if you offer your app on Google Play, make sure to follow the Google Policy https://play.google.com/intl/en/about/developer-content-policy.html

In-app purchases:
Developers offering virtual goods or currencies within a game downloaded from Google Play must use Google Play’s in-app billing service as the method of payment.
Developers offering additional content, services or functionality within another category of app downloaded from Google Play must use Google Play’s in-app billing service as the method of payment, except:
where payment is primarily for physical goods or services (e.g., buying movie tickets, or buying a publication where the price also includes a hard copy subscription); or
where payment is for digital content or goods that may be consumed outside of the app itself (e.g., buying songs that can be played on other music players).
Developers must not mislead users about the apps they are selling nor about any in-app services, goods, content or functionality they are selling.

Taifun

2 Likes

Hi,
I checked your app , and it has many issues with it…
First off there is a login and sign in option which doesn’t make sense… You should create a login and sign up option… Secondly after signing up it freezes… And doesn’t turn on again…
I hope you fix them and then move ahead for the paypal option…

Regards,
Kevin

Spanish translation :smile:
Hola,
Revisé tu aplicación y tiene muchos problemas con ella.
En primer lugar, hay una opción de inicio de sesión y inicio de sesión que no tiene sentido. Debería crear una opción de inicio de sesión y de registro. En segundo lugar, después de inscribirse, se congela.
Espero que los arreglas y luego avanzar para la opción de PayPal.

Saludos,
Kevin

1 Like

@Kevin Lo que pasa es que la aplicación no está bien optimizada, en algunos dispositivos si que funciona, pero en otros no. Supongo que será dependiendo del modelo, lo solucionaré.

@Taifun No se si lo has entendido, yo pago a los usuarios, los usuarios NO tienen que pagarme a mi. Es decir, los usuarios por utilizar mi aplicación tienen que recibir dinero. Un saludo.

Un saludo.

Le encantaría usarlo una vez que esté listo :smile::+1:

Hola! Podrías enviar giftcards de Google Play también :wink:

1 Like

Lo había pensado, pero no se como hacer muchas tarjetas regalo, como generarlas, cuanto me cuestan, y cosas así. ¿Me podrías ayudar? @Carlos_Pedroza

Se qué existían páginas web especializadas en eso, y no sólo de tarjetas de regalo de Google Play, sino también de Amazon, iTunes, etc. Pero ahora que las busco no las encuentro :s

1 Like

Encontraste una solución?

Hey there is it possible if you can share the .aia file. I am interested to learn from your app. If you don’t want to share as it is not open source, can we discuss your source code privately? I want to build an app which records the kilometers I travel on a daily basis and i think your source code can set me on the correct path. I a newbie / hobbyist app creator.

Thanks in advance.

Lo siento, no es abierto mi código. @elliks
No he podido encontrar solución a la extensión de Paypal. @FranMelfi

1 Like