Error with screen "Voti"

aia
bugs
extension

**IT:**Ciao,
quando su Thunkable cambio schermo e vado nello schermo “Voti” non riesco a visualizzare l’editor. Come mai?
Grazie

**EN:**Hi,
when I go to screen “voti” from Thunkable the designer and the blocks editor don’t work… It says it has found a bug…
What can I do?
Thanks
Project aia: School_Life_Diary.aia (395.2 KB)

hai manomesso in qualsiasi modo il file .aia?

No, l’ho direttamente esportato da Thunkable (versione beta)

upload your latest backup and restart from there
you made a backup, didn’t you?
see also tip 6 here

Taifun

IT: Ho un vecchio backup, comunque ho trovato la causa dell’errore, ma non so come risolverlo…
Avevo caricato nel progetto l’estensione Extended WebViewer, l’ho aggiunta allo schermo “Voti” e poi l’ho rimossa dal menu Estensioni senza rimuoverla dallo schermo… Cosa posso fare?
Grazie

EN: I have an old backup, anyway I found the causa of the error… but I don’t know how to solve it…
I had uploaded into the project the extension Extra WebViewer, I’ve added it into the screen “Voti” and then I removed it from the extension menu without removing it from the screen… What can I do?
Thanks

if you remove an extension in the Import Extension window of the designer, then the extension will also be removed from the designer area and all blocks from the Blocks area concerning that extension will also be removed automatically

Taifun

in teoria thunkable elimina direttamente i blocchi, però magari sarà un suo bug.
comunque penso che ti convenga provare a fare l’upload oppure di modificare il file aia

IT: l’ho caricata ma non è cambiato nulla… Come faccio a modificare l’ Aia? Comunque, ho anche contattato gli sviluppatori di Thunkable direttamente dall’editor. Spero che si possa risolvere…
Grazie

EN: I have uploaded it but the result doesn’t change… How can I as IT the aia? Anyway, I have also contacted the Thunkable developer from editor. I hope it will be solved…
Thanks

è come se fosse una zip con dentro dei file di testo

Thanks, it works!